Welcome to the Kunena forum!

Tell us and our members who you are, what you like and why you became a member of this site.
We welcome all new members and hope to see you around a lot!
TOPIC: Inzicht krijgen in AI compliance verplichtingen
Inzicht krijgen in AI compliance verplichtingen 2 months 2 hours ago #56306
  • bims
  • bims's Avatar
  • New Member
Wat ik merk is dat veel mensen dezelfde vragen hebben zodra ze met AI compliance starten omdat de regels door de risicogerichte aanpak vrij gelaagd zijn en je dan snel door de bomen het bos niet meer ziet. Een duidelijk overzicht van verplichtingen per systeemtype maakt echt verschil want dan kun je beter inschatten wat er in je eigen organisatie nodig is en waar je nog gaten hebt in documentatie of processen.
The administrator has disabled public write access.
Inzicht krijgen in AI compliance verplichtingen 2 months 4 hours ago #56305
  • Kosia
  • Kosia's Avatar
  • New Member
Volgens mij herken ik wat je bedoelt want ik ben er vorig kwartaal ook doorheen gegaan en het werd pas duidelijk toen ik alles in één training had zitten. Ik had toen het meest aan de manier waarop de verplichtingen uit de EU AI Act stap voor stap uitgelegd werden met aandacht voor risk based indeling en de rol van documentatie en governance. Misschien helpt het je om eens te kijken naar deze cursus waar alles verzameld staat inclusief lifecycle inzicht en praktische templates https://www.advisedskills.com/nl/artificial-intelligence/exin-artificial-intelligence-compliance-professional-aicp want daar kon ik eindelijk alle losse onderdelen in één logisch geheel plaatsen zonder steeds heen en weer te zoeken.
Inzicht krijgen in AI compliance verplichtingen 2 months 2 days ago #56256
  • simka
  • simka's Avatar
  • New Member
Ik zit sinds kort midden in een intern project waar we moeten nagaan hoe onze AI processen straks onder de EU AI Act gaan vallen en eerlijk gezegd raak ik steeds meer het overzicht kwijt. Vooral de onderdelen rond risicocategorieën en wat er precies van aanbieders verwacht wordt maken het ingewikkeld. Ik ben nog aan het zoeken naar een plek waar de hele structuur van verplichtingen duidelijk wordt uitgelegd zodat ik niet telkens verschillende bronnen hoef door te ploegen en in tegenstrijdige interpretaties beland. Heeft iemand misschien een tip waar ik dat overzicht wat gestructureerder kan doornemen zodat het in de praktijk beter toepasbaar wordt.